نیروی قدس هیچگاه یک چنین افسر عالی‌رتبه‌ای را در خارج از کشور از دست نداده بود ■

به گزارش اشراف، نشریه «نیویورکر» در مقاله‌ای به قلم «دکستر فیلکینز» ، به بررسی ابعاد پنهان شخصیت و فعالیت‌های فرمانده نیروی قدس، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی می‌پردازد. سرلشکر سلیمانی در این مقاله، به نقل از یکی از افسران پیشین سازمان سیا، قدرتمندترین مأمور و عامل خاورمیانه امروز نامیده شده، که در حال تغییر شکل و آرایش منطقه خاورمیانه به نفع ایران است و اکنون مهم‌ترین وظیفه وی، رهبری جبهه اسد در جنگ داخلی سوریه است.

سرلشکر[ سلیمانی در مراسم ختم ]سردار[ شاطری، کت سیاه رنگی بر تن داشت، و یک پیراهن سیاه، که البته به شیوه ایرانی‌ها بدون کراوات، پوشیده بود؛ صورت کشیده و استخوانی و ابروهای قوس‌دارش را درد سنگینی در هم پیچیده بود. نیروی قدس هیچگاه یک چنین افسر عالی‌رتبه‌ای را در خارج از کشور از دست نداده بود. روز قبل از مراسم، ]سرلشکر[ سلیمانی به زادگاه ]سردار[ شاطری سفر کرده بود تا به خانواده‌اش تسلیت بگوید. ]سرلشکر[ سلیمانی دلبستگی شدیدی به شهدای نظامی دارد، و اغلب به خانواده‌هایشان سر می‌زند؛ ]سرلشکر[ سلیمانی در مصاحبه اخیر خود با رسانه‌های ایرانی گفته بود که «زمانی که فرزندان شهدا را می‌بینم، می‌خواهم عطرشان را بو بکشم، و از خود بیخود شوم.»

در ادامه مراسم ختم، او و چند نفر دیگر از سوگواران به جلو خم شدند و پیشانی‌هایشان را بر روی قالی فشردند تا به عبادت بپردازند. امام مسجد، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» ، خطاب به عزاداران گفت «یکی از نوادری که می‌توانست شما، و انقلاب [و امام] را به جهان معرفی کند، از دست دادید.» ]سرلشکر[ سلیمانی صورتش را پوشاند و شروع به گریستن کرد.

منبع:http://eshraf.ir/index.php/top/4301-1392-07-06-10-59-24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.