عاشورای امام حسین(ع) را در عاشورای گردان غواص در کربلای چهار دیدم

هیچ‌کس هیچ‌وقت نمی‌تواند از ذهن خود تصویر زیبا و فراموش ناشدنی گردان ۴۰۸ را محو کند که در جولان‌های کنار اروند در کربلای چهار جوی‌های خون کوچکی روان بود و من این جوی‌های خون را به چشم خودم دیدم و دیدم چگونه آن‌ها بدون ذره‌ای ابهام، ترس و تردید به اروند زدند.

 

سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در سال‌های دفاع مقدس در وصف رزمندگان گردان ۴۰۸ غواص لشکر ثارالله می‌گوید: وقتی که از گردان ۴۰۸ صحبت می‌شود، یعنی بحث اصحاب صفه، یعنی بحث متدینان و مؤمنان، بحث مردان اشک‌ها، مردانی که در شب‌های تاریک در دل وحشت نیزه می‌زدند و راه را برای هزاران مجاهد دیگر باز می‌کردند.

گردان ۴۰۸ به تنهایی تاریخ ذی‌ قیمت دفاع مقدس ما است، مظلومیت، معنویت، شجاعت و شهادت‌طلبی مردان این گردان اعم از فرماندهان تا رزمندگان آن نیازمند کنگره‌های عظیمی است و گردان ۴۰۸ به تنهایی جامعیت جامعی از دفاع مقدس ما است.

گردان ۴۰۸ در دو عملیات مهم، بزرگ و تاثیرگذار تاریخ جنگ ما نقش‌آفرینی کرد، کربلای چهار اوج هنرنمایی، ولایت‌پذیری و تعبد این گردان و ادای دین به تشیّع، اسلام و اهل بیت(ع) بود.

هیچ‌کس هیچ‌وقت نمی‌تواند از ذهن خود این تصویر زیبا و فراموش ناشدنی گردان ۴۰۸ را محو کند که در جولان‌های کنار اروند در کربلای چهار جوی‌های خون کوچکی روان بود و من این جوی‌های خون را به چشم خودم دیدم و دیدم چگونه آن‌ها بدون ذره‌ای ابهام، ترس و تردید به اروند زدند در حالی که دشمن در بالای خاکریز‌ها به آن‌ها نگاه می‌کرد و تک تک آن‌ها را با تیربارهای خود نشانه می‌رفت و آن‌ها ذره‌ای ترس به خودشان راه ندادند.

من عاشورای امام حسین(ع) را در عاشورای گردان ۴۰۸ در کربلای چهار دیدم و همین رزم را در عملیات استراتژیک و سرنوشت‌ساز کربلای پنج که در کل سرنوشت دفاع مقدس ما تاثیر بزرگ و اساسی داشت، دیدم.

گردان ۴۰۸ با فرماندهان عزیزش و شهدای زنده‌اش در دل شب آن راه سخت پر وحشت را در دل زمستان در داخل آب‌ها چندین کیلومتر در مواجهه با سیم‌های خاردار و مین‌ها و کمین‌ها طی کرد و خط غیر قابل تسخیر دشمن را به زعم خودش در هم شکست و عملیات کربلای پنج با قدرت بازوان فرزندان شما در گردان ۴۰۸ رقم خورد.

چهره محبوب و پر از معنویت و همیشه ذاکر شهید عبداللهی برای این گردان کافی است، این گردان، گردان ذاکرین بود، خدا را به محمد (ص) و آل محمد قسم می‌دهم به حقیر و همه‌ ارادتمندان این گردان پرافتخار شهر کرمان، این نماد مردانگی و رزم‌مردان شهر کرمان را توفیق عطا کند، برای ادای دین، ادای دین ما و همه کسانی که زنده ماندند و در این راه هستند این است که این راه را در این دوره‌ بسیار پرمخاطره و مهم، دوره‌ای که تشیّع نیازمند خون و فداکاری است و اسلام در یک معرکه بسیار مهم و عظیم در مقابل استکبار قرار دارد، استکباری که با همه‌ همراهان و اصحابش و با همه توانمندی‌هایش در مقابل اسلام صف کشیده‌اند، بهترین راه ادای دین ما ایستادن در صف اسلام و دفاع از اسلام و تشیّع است.

 منبع : خبرگزاری دفاع مقدس

یک پاسخ به “عاشورای امام حسین(ع) را در عاشورای گردان غواص در کربلای چهار دیدم”

  1. سائل الزهرا گفت:

    یا حسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.