سعودی‌ها باید فوراً آیت‌الله نمر را آزاد کنند/اعدام وی را نمی‌پذیریم

رئیس هئیت موسس مرکز بین الملل مسلمان گفت: هفته آینده بیانیه این مرکز خطاب به وزارت امور خارجه مبنی بر تلاش و مذاکره برای آزادی آیت الله نمر را صادر خواهیم کرد.

حسن الله وردی‌نژادرئیس هئیت موسس مرکز بین الملل مسلمان در واکنش به خبری مبنی بر احتمال اعدام آیت الله نمر توسط رژیم سعودی، گفت: پیش از این اعلام شده بود وی قرار است روز دوشنبه اعدام شود اماخوشبختانه حکم اعدام اجرایی نشد، با این حال نوع برخورد مقامات عربستان با آیت الله نمر مناسب نیست و ما از سران عربستان می‌خواهیم وی را هرچه زودتر آزاد کنند.
وی اظهارداشت: آیت الله نمر در ایران و سوریه ریاست حوزه علمیه را برعهده داشت از این رو به عنوان برادر تنی ما شناخته می‌شود به همین جهت مرکز بین الملل مسلمان اعتراض و واکنش خود را نسبت به اجرای حکم اعدام آیت الله نمر اعلام می‌کند. تردیدی نیست که ما اعدام آیت‌الله نمر را نخواهیم پذیرفت.
رئیس هئیت موسس مرکز بین الملل مسلمان تصریح کرد: اگر حکم اعدام آیت الله نمر اجرایی می‌شد زلزله هشت ریشتری عربستان را فرا می‌گرفت چرا که این عالم بزرگ بی‌گناه به زندان افتاده و امروز به دنبال اعدام وی هستند.
الله وردی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ما بنا داریم به زودی بیانیه‌ای را نسبت به برخورد مقامات عربستان با آیت الله نمر صادر کنیم، افزود: در این بیانیه از وزارت امور خارجه می‌خواهیم رایزنی‌ها و مذاکرات خود را برای آزادی وی انجام دهد همچنین از رئیس همکاری‌های اسلامی هم درخواست داریم نسبت به آزادی فوری آیت الله نمر اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه دنیای اسلام باید نسبت به آزادی آیت الله نمر اقدام کند، خاطرنشان کرد: با عدم اعدام و آزادی آیت الله نمر دنیای اسلام رضایت پیدا می‌کند و اعدام او فقط به سود استکبار است، ما در مرکز بین الملل مسلمان تمام تلاش خود را برای آزادی وی انجام می‌دهیم.
رئیس هئیت موسس مرکز بین الملل مسلمان گفت: هفته آینده بیانیه این مرکز خطاب به وزارت امور خارجه مبنی بر تلاش و مذاکره برای آزادی آیت الله نمر را صادر خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.