شگفتی آفرینی مجدد مقاومت حزب‌الله لبنان

منابع اطلاعاتی فاش کردند که عملیات اخیر تروریست‌های لبنان در بریتال که با مقاومت حزب الله شکست خورد، با هدایت صهیونیست‌ها انجام شد.

پایگاه تحلیلی الثبات در مقاله‌ای نوشت: با گذشت دو هفته از انجام عملیات جبهه النصره در منطقه کوهستانی بریتال که با مقاومت حزب‌ الله لبنان و شکست اهداف تروریست ها در این عملیات مواجه شد، اخیرا اطلاعات امنیتی مهمی به دست آمده است.

بر اساس اطلاعات موجود رژیم صهیونیستی نقش ویژه و مهمی در انجام این عملیات و گسیل کردن تروریست های مسلح به سمت مواضع حزب الله داشته و با حمایت های لجستیک و اطلاعاتی بی سابقه ای به همراه پشتیبانی گسترده مالی از تروریست ها حمایت کرده است.

بنا بر این گزارش اتاق های عملیات اسرائیلی که اندکی قبل از این حمله در مرزهای سوریه با فلسطین اشغالی تاسیس شده بود، هماهنگی های عملیات و تحرکات تروریست های جبهه النصره را بر عهده داشت.

آنها اطلاعات جاسوسی از تحرکات ارتش سوریه و حزب الها لبنان را به تروریست ها می دانند، اما مقاومت حزب الله لبنان آن ها را هم شگفت زده کرد و در کمتر از ۷۲ ساعت عملیاتی را در منطقه السدانه در داخل اراضی اشغالی مزارع شبعا انجام داد که شاید بتوان آن را واکنشی به این همکاری نیز دانست. اتفاق مهمی که در این عملیات افتاد، این بود که حزب الله لبنان بر خلاف دفعات پیش خیلی سریع مسئولیت انجام این عملیات را بر عهده گرفت و  همین موضوع مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست را به شدت نگران کرد. کارشناسان نظامی اسرائیل البته سریعا هشدارهای مختلف را به مقامات و کارشناسان نظامی اسرائیل دادند و از ورود به دام مقابله با حزب اله  در شرایط کنونی که زمانبندی آن به نفع اسرائیل نیست، هشدار دادند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با تشریح توانمندی ها و تجهیزات تکنولوژیکی حزب الله بویژه در ابعاد موشکی و توسعه آن ها در سالهای اخیر تاکید کرد که حزب الله امروز دیگر یک واقعیت است که تمام ساکنان سرزمین های اشغالی را با بیش از صد هزار موشک خود تهدید می کند. این در حالی است که بیش از ۱۰ هزار مورد از این موشک ها سامانه های دقیق هدف گیری دارند که می تواند موشک ها را به تمام مناطق اسرائیل برسانند.

مهم ترین کشفیات این اطلاعات این است که حزب اله  از طریق انجام این عملیات در سرزمین های اشغالی موفق شد یک حمله گسترده صدها تن از عناصر مسلح گروهک تروریستی النصره که اسرائیل قرار بود زمینه های نفوذ آن ها از القنیطره به منطقه شبعا و مراکز جنوبی حزب الله لبنان را فراهم کند، را ناکام گذاشتند. این حمله قرار بود بعد از حمله به بریتال انجام شود، اما حزب الله  قبل از آغاز این حمله، آن را ناکام گذاشت.

آن ها همچنین با انجام یک عملیات بی سابقه ضربه سختی به هر دو گروه داعش و النصره وارد کردند و موفق شدند با هدف قرار دادن مراکز آن ها ۱۳۰ عنصر مسلح از النصره را که در پناهگاهی در کوهستان‌های قلمون مخفی شده بودند را از بین ببرند. فرمانده این گروه نیز به دست عناصر حزب الله اسیر شد.

منابع پیگیری کننده، این عملیات را شبیه به عملیاتی دانستند که عناصر حزب الله بر ضد سازندگان مواد منفجره در یکی از ویلاها در منطقه قلمون انجام دادند.عملیاتی که در آن همگی عناصر تروریست ها به هلاکت رسیدند. کمین مستحکم حزب الله  در منطقه جرود نیز مانند همان عملیات بود و باعث شد ۵۱ نظامی داعش در دام حزب اله  گرفتار و اسیر شوند. تعدادی از رهبران داعش نیز در میان آنها بودند.

همچنین تعدادی از رهبران آن‌ها نیز کشته یا زخمی شدند. از جمله این عناصر عبارتند بودند از: “أبو بظاظه الحموی”، و”صالح عبد الواحد الیمنی”، و”جحدر السعودی بن قوسان”، و”ناصر بن جابر القوقازی”.

دستگاه های امنیتی لبنان حمله به بریتال را با عملیات مزارع شبعا مرتبط می دانند، یک منبع از کادر رهبری ۸ مارس که ارتباط نزدیکی با حزب الله  دارد، با اعلام این مطلب تاکید کرد که حزب الله به خوبی حوادث منطقه شبعا و عرقوب را پیگیری می کند و کوچک ترین شکی ندارد که اسرائیل به دنبال آن است که از طریق عناصر النصره این معرکه را به بخش های نزدیک به خود در مناطق جنوبی لبنان بکشاند تا به جای آن ها با حزب الله لبنان بجنگد.

عناصر امنیتی موثق منطقه ای اعلام کردند که دهها نفر از عناصر النصره قصد داشتند از قنیطره به سمت مزارع شبعا و عرقوب  نفوذ کنند، این علمیات با تامین یگان بیتا آر از ارتش رژیم صهیوسنیتی انجام می‌شد. روزنامه کامرسانت روسیه در گزارشی نوشت که عناصر حزب الله خیلی سریع بعد از حمله بریتال نسبت به این عملیات واکنش نشان دادند و با انجام عملیات شبعا به ارتباط مستقیم بین عناصر النصره و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و پیامی را نیز به اسرائیلی ها مخابره کردند مبنی بر اینکه حزب الهم همچنان با وجود حضور در معرکه سوریه قواعد بازی را در دست دارد و از نزدیک اوضاع جبهه جنوبی را دنبال می‌کند.

چارلز شویبرگ یکی از افسران سابق سرویس جاسوسی انگلیس در این رابطه با اشاره به ارتباط عناصر مسلح النصره با اسرائیل  تاکید کرد که سرویس های جاسوسی اسرائیل بعد از اینکه با همکاری طرف آمریکایی و انگلیسی گروه تروریستی داعش را با تامین مالی از سوی برخی رژیم های عربی تاسیس کردند، این بار عملیات النصره در لبنان را رهبری می کنند.

وی نیز تاکید کرد که حمله اخیری که عناصر مسلح النصره به یکی از مراکز حزب الله انجام دادند و با تمرکز آتش و تاکتیک و استراتژی خاصی همراه بود، بدون حمایت کامل اسرائیل از عناصر تروریستی امکان پذیر نبود.

وی تاکید کرد: تقریبا این قطعیت وجود دارد که جبهه النصره امروز نزدیک ترین گروه تروریستی به اسرائیل است.

در پایان این مقاله اشاره به چند نکته از یک دیپلمات غربی که اخیرا به لبنان سفر کرده و مبتنی بر گزارش های امنیتی موثق است، جالب به نظر می رسد، این اطلاعات نشان می دهد که یک عملیات امنیتی غیر منتظره در لبنان صورت خواهد گرفت که به نفع جبهه النصره و دیگر گروهک های مشابه آن و حامیان داخلی و منطقه ای آن نیست، این مقام خارجی اطلاعات خود را مرتبط با غافلگیری‌هایی دانست که دمشق و هم پیمانانش آن را آماده کرده اند و موضوع درگیری‌ها در عین العرب را کنار زده و به یک بمب خبری تبدیل خواهد شد که بشار اسد آن را در برابر دشمنان سوریه منفجر می کند، بمبی که میز گزینه ها را در لحظات پایانی زیر و رو می‌کند.

 

3 پاسخ به “شگفتی آفرینی مجدد مقاومت حزب‌الله لبنان”

  1. تشکر ، پاینده باشید.

  2. نوکر نظام گفت:

    از خداوند برایتان سلامتی و تندرستی و ماندن و جدا نشدن از خط ولایت و اسلام را خواستارم. اگه حاج قاسم عزیزمان را دیدید فقط بگید عاشقانتان منتظر فراخوان شما در مبارزه با دشمنان اسلام و ایران هستند. انشاالله سایه رهبرمان بر سر سربازان اسلام تا قیام مهدی کم نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.