حماس و جهاد اسلامی توافق بلند مدت آتش بس را تایید کردند/ ساعت ۱۹ به وقت غزه زمان اعلام رسمی توافق/ هنیه: مقاومت پیروز شد

اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق دولت قانونی فلسطین و عضو بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از پیروزی بزرگ مقاومت در عرصه مذاکرات آتش بس خبر داد.

شبکه المیادین در خبری به نقل از هنیه در پایگاه اینترنتی خود نوشت:‌ ما در آستانه تفاهمات سیاسی هستیم که نتیجه پایداری ملت فلسطین و عملکرد مقاومت است.

سخنان نایب رئیس دفتر سیاسی حماس دقایقی پس از پایان مذاکرات آتش بس در قاهره و از طریق شبکه ماهواره الاقصی وابسته به حماس اعلام شد.

شبکه المیادین در خبر دیگری به نقل از حماس ضمن تایید توافق برسر اتش بس با اسراییل ان را پیروزی مردم فلسطین خواند.

این شبکه ماهواره ای به نقل از یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی گزارش داد که برسر اتش بس با اسراییل توافق کردیم و منتظر تعیین ساعت اعلام آتش بس هستیم.

منابع آگاه به المیادین گزارش داده‌اند که محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز ساعت ۱۹ به وقت غزه رسما توافق آتش بس را اعلام خواهد کرد. شبکه العربیه نیز در خبری اما زمان آغاز رسمی آتش بس را ساعت ۱۸ به وقت غزه اعلام کرد.

به نقل از این شبکه براساس این توافق تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پایان می یابد و تمام مطالبات گروههای فلسطینی برآورده شده است.

خبرنگار فارس نیز از غزه گزارش داد که مقامات مصری امروز یک سند مشروحی را به طرف اسرائیلی تحویل دادند که در آن از اعلام آتش بس بلند مدت از عصر امروز خبر داده بود و اینکه منتظر اعلام نظر همه طرف های درگیر است.

به این ترتیب بعد از ۵۰ روز جنگ رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه که سومین جنگ از سال ۲۰۰۷ تاکنون محسوب می شود این رژیم در نهایت به دلیل ایستادگی ملت و مقاومت فلسطینی و پس از انکه متحمل ضربات امنیتی،‌نظامی و اقتصادی متعددی شد وادار به پذیرش خواسته های مقاومت شد و شرایط گروههای فلسطینی را برای اتش بس پذیرفت. در جریان این جنگ و براساس گزارش های رسمی ۲۱۴۲ نفر از جمله ۷۰۰ کودک شهید و نزدیک به ۱۱ هزار نفر مجروح و معلول شدند.

 

 

 ○ اعلام رسمی آتش بس دائم در غزه/ محمود عباس از بانیان آتش بس تشکر کرد 

 ○ چه کشورهایی به رژیم تل آویو در جنگ اخیر غزه کمک نظامی کردند؟+ جزئیات کمک‌ها 

 ○ رژیم صهیونیستی منزل مسکونی یکی از رهبران مقاومت را هدف قرار داد 

 ○ جزئیات مفاد توافق آتش‌بس در غزه 

 ○ طنین الله اکبر و شادی در مساجد غزه همراه با اعلام پیروزی مقاومت 

 ○ خبرگزاری فرانسه: مقامات فلسطینی و اسرائیلی بر سر آتش‌بس بلندمدت به توافق رسیدند 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.