در «دانشگاه آزاد شیراز» چه خبر است؟ / گزارش تصویری از وضعیت اسفناک قبور مطهر شهدای گمنام / کدام مسئول خود را در برابر خون شهدا پاسخگو می داند؟

اکنون و در آستانه چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در پردیس دانشگاه، قبور مطهر این شهدای گمنام آدمی را بیش از هرچیز یاد غربت بقیع می اندازد!


img-2014880509-wa0010

حافظ نیوز/ امین رشیدی – سرویس فرهنگی – پلان نخست: یازده مهرماه سال ۸۹ بود، انتظارها به پایان رسید و پس از مدت ها پیگیری، پیکر مطهر چند شهید گمنام به منظور خاکسپاری به پردیس دانشگاه آزاد شیراز رسید. پیش از این، جمعی از دانشجویان به مدت چند روز و به صورت شبانه روزی در دانشگاه مشغول زمینه سازی و مهیا کردن پردیس دانشگاه برای تدفین شهدا بودند. در روز موعود، دانشجویان با سلایق و علایق مختلف همه با هم به استقبال شهدای گمنام آمدند تا پیام معرفت و قدرشناسی خود نسبت به شهدا را اعلام کرده باشند. مسئولین وقت دانشگاه آزاد نیز طی سخنرانی خود شعارهای زیبایی سردادند، از شهدا و لزوم تداوم راه آنان سخن گفتند و دانشجویان را دعوت کردند تا از شهدا تاسی بگیرند. سرانجام مراسم به اتمام رسید و زمین دانشگاه معطر به عطر حضور شهدا شد.

پلان دوم: یازده مهرماه سال ۹۰ فرا رسید. مراسم نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد و مسئولان دانشگاه، سخن از شروع ساخت یادمان و فضاسازی شایسته برای قبور مطهر شهدای گمنام به میان آوردند.

پلان سوم: یازدهم مهرماه سال ۹۱ نیز از راه فرا رسید. دومین سالگرد تدفین شهدا نیز همانند سال گذشته در دانشگاه برگزار شد با این تفاوت که هیچ تغییری در وضعیت قبور مطهر شهدای گمنام به وجود نیامد! مسئولین وقت دانشگاه باز هم در سخنان خود در جمع دانشجویان از جذب اعتبارات و آغاز عملیات عمرانی احداث یادمان در آینده بسیار نزدیک سخن گفتند اما واقعیت آن است که پس از گذشت دو سال همچنان چند داربست موقت تشکیل دهنده یادمان شهدای گمنام دانشگاه هستند و یک سوال بی پاسخ: اگر در پردیس دانشگاه نه شهدای گمنام، بلکه فرزندان برخی مسئولین به خاک سپرده شده بودند باز هم در ساخت یادمان و مزار آنها تعلل می شد؟!

پلان چهارم: یازدهم مهرماه سال ۹۲ نیز از راه رسید. در وضعیت قبور مطهر شهدای گمنام و بنای یادبود آنها تنها یک تغییر به وجود آمده است؛ به علت وجود پاره ای از مشکلات، پارکینگ دانشگاه به فضای اطراف قبور مطهر شهدا انتقال یافته است! اما اعتراضات دانشجویان نسبت به این امر نتیجه خاصی را در بر ندارد!

 

http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20140919-WA0021.jpg


http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20140919-WA0022.jpg

 

پلان آخر: یازدهم مهرماه سال ۹۳ نیز تا چند روز دیگر از راه می رسد. در طول چهار سال گذشته دانشگاه آزاد شیراز سه رئیس به خود دیده است که هر کدام کار خود را با شعار بسط و گسترش ارزشها و پاسداشت یاد و خاطره شهدا و احداث بنای یادمان شهدای گمنام آغاز کرده اند اما اکنون و در آستانه چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در پردیس دانشگاه، قبور مطهر این شهدای گمنام آدمی را بیش از هرچیز یاد غربت بقیع می اندازد!

 

http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20140919-WA0014.jpg


http://www.hafeznews.ir/files/IMG-20140919-WA0013.jpg

 

پایگاه خبری تحلیلی “حافظ” پیش از این، به صورت تفصیلی به تشریح وضعیت اسفناک قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه ازاد شیراز پرداخته است «لینک» اما آنچه که سبب بیان مجدد این مطلب گردیده است، عدم تغییر در وضعیت یادمان و مزار شهداست. به راستی در دانشگاه آزاد شیراز چه خبر است که پس از گذشت چهار سال از تدفین شهدای گمنام در پردیس این دانشگاه، وضعیت مزار آنها باید بدین شکل باشد؟ کدام مسئول در این دانشگاه خود را در برابر شهدا و مزار تخریب شده و به حال خود رها شده آنها پاسخگو می داند؟

+++

5 پاسخ به “در «دانشگاه آزاد شیراز» چه خبر است؟ / گزارش تصویری از وضعیت اسفناک قبور مطهر شهدای گمنام / کدام مسئول خود را در برابر خون شهدا پاسخگو می داند؟”

  1. سلام
    چرا خود بچه های دانشگاه آستین بالا نمی زنن اینجا رو از این وضعیت در بیارن.
    …بابای اونایی که باید کاری می کردن و نکردن و حقوقشم گرفتن.

  2. کات گفت:

    تشکر می کنم بابت زحماتی که می کشید.

  3. قاسم ایزدیان.خبرنگاروتحلیلگر گفت:

    سلام بربقیع ومظلومیتش .سلام برویرانه هایی که نخست بارحافظ نیوز ازشیراز اعکاس داد ورسالت خودرامثبوت نمود
    وسلام بر مظلومین درمغاک غنوده بردیس شیراز . شمارابخدا در رنج مردم .افزونی نکنیدکه این شهیدان .خلف همه امت ولایی فارس هستند . اشک امان نمیدهد . سردارسلیمانی براین دیارکه روزی شهرگل وبلبلش مینامیدند واین واقعه اسف انگیز به مرحمتی نظر افکنید . التماس دعا .

  4. khakpoor گفت:

    واقعا متاسفم

  5. حجت گفت:

    باسلام.این مسئولینی که الان دم از شهدا میزنن همون افرادی هستن که موقع جنگ از ترس تو خونه هاشون پنهان شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.