گلوبال‌ریسرچ: تخریب مهندسی‌شده عراق دستور کار آمریکا و ناتو در عراق‌است/آمادگی ارتش برای عملیات در موصل/مالکی: بحران، توطئه خارجی وهمکاری طرف‌های داخلی است

در حال به‌روز رسانی/ نهمین روز بحران امنیتی عراق
گلوبال‌ریسرچ: تخریب مهندسی‌شده عراق دستور کار آمریکا و ناتو در عراق‌است/آمادگی ارتش برای عملیات در موصل/مالکی: بحران، توطئه خارجی وهمکاری طرف‌های داخلی است

حمله گروه تروریستی «داعش» به شمال عراق در حالی وارد نهمین روز خود می‌شود که سران سیاسی این کشور روز سه‌شنبه در نشستی که در دفتر «ابراهیم جعفری» برگزار شد، بر لزوم اتحاد ملی برای مقابله با تهدید تروریسم تأکید کردند.

خبرگزاری فارس: گلوبال‌ریسرچ: تخریب مهندسی‌شده عراق دستور کار آمریکا و ناتو در عراق‌است/آمادگی ارتش برای عملیات در موصل/مالکی: بحران، توطئه خارجی وهمکاری طرف‌های داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش عراق در دو روز گذشته توانست توقف پیشروی‌های گروه تروریستی «داعش» و عناصر رژیم سابق این کشور را متوقف کند. در همین حال رهبران سیاسی عراق از جمله «نوری المالکی» نخست‌وزیر و «اسامه نجیفی» رئیس پارلمان در نشستی که با حضور نمایندگان جناح‌های مختلف در دفتر «ابراهیم جعفری» برگزار شد، بر لزوم اتحاد ملی برای مقابله تروریست‌ها تأکید کردند.

از طریق این خبر، قادرید‌ تمام اخبار مرتبط با تحولات عراق را که در خبرگزاری فارس منتشر شده است دنبال کنید. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار روی ساعت خبر کلیک کنید. این خبر در حال به روز رسانی است. همچنین اخبار روز گذشته در ایـنـجــا قابل دسترسی است.

********

۱۶:۴۵   هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق با «مقرن بن عبدالله» جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار کرد/این دیدار یک روز پس از سخنان نخست‌وزیر عراق مبنی براینکه عربستان از داعش حمایت مالی می‌کند، انجام شد

۱۶:۲۶  مرگ ۲ سرکرده خارجی دیگر داعش در «بیجی» و «بغداد»

۱۶:۲۴  گزارش خبرنگار اعزامی فارس به عراق: مانور گسترده نیروهای مردمى شهر نجف در پاسخ به تروریست‌ها امروز برگزار شد

۱۶:۲۳  گلوبال ریسرچ گزارش داد: تخریب مهندسی‌شده عراق؛ بخشی از دستور کار آمریکا و ناتو

۱۵:۵۰  عدم حمایت هیلاری کلینتون از مذاکره آمریکا با ایران درباره عراق / وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز اعلام کرد که از ورود آمریکا به مذاکرات مستقیم با ایران در خصوص عراق حمایت نمی‌کند

۱۵:۳۰  داعش ۴۰ کارگر هندی در عراق را ربود

۱۵:۰۰  نوری المالکی: بحران «موصل» توطئه خارجی با همکاری طرف‌های داخلی است

۱۴:۱۴  ارتش عراق خود را برای انجام یک عملیات گسترده علیه داعش در شهر موصل و پاکسازی کامل این شهر آماده می‌کند.

۱۴:۰۷ منابع عراقی امروز چهارشنبه از کشته شدن ۲۵۰ عنصر داعش به دست نیروهای امنیتی این کشور در شمال فلوجه خبر دادند.

۱۳:۵۳  بعثی‌ها در شبکه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که با همکاری داعش توانسته‌‌اند قاضی «رؤوف رشید عبدالرحمان» قاضی دادگاه صدام و صادرکننده حکم اعدام برای او را دستگیر کند.

۱۳:۲۳  روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» به نقل از یک مقام بلندپایه دولت آمریکا از تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای کنار گذاشتن گزینه حمله هوایی علیه مواضع گروه تروریستی «داعش» در عراق، خبر داد.

۱۲:۴۷ نخست‌وزیر اسبق عراق با تکرار خواسته‌های مخالفان عراق از جمله عربستان سعودی، خواستار تشکیل دولت وحدت ملی در عراق شد.

۱۲:۱۳ وزیر خارجه عربستان در نشست افتتاحیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در جده مدعی شد که تحولات امنیتی عراق به جنگ داخلی در این کشور منتهی خواهد شد.

۱۲:۰۵ سرویس مبارزه با تروریسم عراق خبر اشغال پالایشگاه بیجی عراق از سوی داعش را تکذیب کرد.

۱۱:۵۷آزادی گروگان‌های آلمانی در دست داعش با همکاری بغداد – برلین/ آنکارا به جای همکاری اتهام‌زنی می‌کند

۱۱:۳۷  قبیله «المراشده» عراق از تشکیل گروهان‌های مردمی دفاع از کشور در ۹ استان این کشور برای مقابله با داعش در لبیک به حکم جهاد مرجعیت عالی شیعیان عراق خبر داد.

۱۱:۳۶  مسئولان اردنی فاش کردند، تعدادی از عناصر داعش توسط مربیان آموزشی آمریکایی در یکی از پایگاه‌های سری اردن آموزش دیده‌اند.

۱۱:۲۴  رسانه‌های ترکیه تصاویری منتشر کردند که نشان می‌دهد یکی از سران گروهک تروریستی داعش در بیمارستانی در ترکیه تحت درمان رایگان قرار دارد.

۱۱:۰۰  دیدار «ابراهیم الجعفری» رئیس فراکسیون پارلمانی همپیمانی ملی عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا بر ضرورت نابودی داعش تاکید کرد.

۰۸:۳۰   ائتلاف «متحدون» عراق به ریاست «اسامه النجیفی» اعلام کرد که گروه تروریستی داعش یک گروه تکفیری است که تنها با زبان قدرت می‌توان با آن صحبت کرد.

۰۴:۰۵   وزیر خارجه سابق آمریکا روز سه‌شنبه از تصمیم دولت عراق برای برکناری تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی انتقاد کرده و گفت بغداد نباید نظامیانی را که تحت نظر آمریکا آموزش دیده‌اند، کنار بگذارد.

۰۳:۱۷ کارشناس مرکز مطالعات الاهرام در گفت‌وگو با فارس: دخالت نظامی ایران یا مصر در عراق امری بعید است/داعش منطقه را تهدید می‌کند.

۰۱:۵۷  وزیر خارجه فرانسه در تماس با همتای عراقی خود گفته است که کشورش در جنگ با تروریسم و القاعده در کنار عراق است و اجازه نمی‌دهد که تروریست‌ها مواضعشان را تثبیت کنند یا برای خود کشوری در داخل عراق ایجاد کنند. فرانسه از جمله اصلی‌ترین حامیان مخالفان مسلح سوری است.

۰۱:۳۴ رسانه‌های ترکیه‌ای گزارش داده‌اند که گروه تروریستی داعش ۱۵ تبعه دیگر این کشور را در خاک عراق به گروگان گرفته است. این گروه هفته گذشته نیز بیش از ۴۰ دیپلمات و کارمند کنسولگری ترکیه در موصل را به گروگان گرفته بود.

۰۰:۵۳ معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه از تصمیم این کشور برای کمک فوری به دولت عراق جهت مقابله با تحرکات تروریست‌ها خبر داد. با این حال وی بار دیگر بغداد را به در پیش گرفتن سیاست‌های قومی و مذهبی متهم کرد.

۰۰:۳۷ «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای بحث در مورد اوضاع عراق با سران کنگره این کشور دیدار خواهد کرد. بنا بر اعلام کاخ سفید نشست روز چهارشنبه بخشی از «رایزنی‌های مداوم با سران کنگره در مورد موضوعات سیاست خارجی از جمله اوضاع عراق» است.

۰۰:۱۳ نخست‌وزیر و دیگر سران سیاسی عراق روز سه‌شنبه پس از نشستی که در دفتر «ابراهیم جعفری» برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای خواستار اتحاد میان جناح‌های مختلف سیاسی این کشور شدند.

۰۰:۰۱ چرا واشنگتن بر همکاری با ایران در عراق پای می‌فشارد؟ همکاری ایران و آمریکا در بحران عراق به یکی از بحث‌های روز تبدیل شده؛ موضوعی که به وضوح مورد علاقه و پافشاری آمریکایی‌هاست، اما مقامات ایرانی با آگاهی از پشت صحنه این ماجرا از آن دوری می‌کنند.

انتهای پیام/ق.غ.ص

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930328000065#sthash.PnFiA3EW.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.