گروهک منافقین بخشی از مجموعه بین‌المللی تحت نظر داعش است

مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی عراق گفت: گروهک تروریستی منافقین بخشی از مجموعه بین‌المللی است که با داعش همکاری دارد و تحت لوای آن است.

shayal

عزیز جبر شیال در گفتگو با خبرنگار هابیلیان با اشاره به حضور اتباع بیش از ۸۰ کشور جهان در صف تروریست‌های تکفیری داعش گفت مجاهدین خلق (منافقین) بخشی از نیروهایی هستند که با تروریست‌ها همکاری می‌کنند.

شیال با تأکید بر حضور گروهک منافقین در لیست گروه‌های تروریستی عراق گفت به همین جهت وجود این گروهک برای ما نامطبوع بوده و دستور اخراج آنها از کشور صادر شده است. آنها همچنین تأثیر منفی بر روابط برادرانه میان ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه داشته‌اند.

این تحلیل‌گر برجسته عراقی در پاسخ به سؤالی درباره حمایت منافقین از تروریست‌های داعش گفت: این موضوع عجیب نیست زیرا منافقین پشت سر هر شخص و گروهی که آنان را بخرد قرار می‌گیرند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه المستنصریه با متهم کردن عربستان سعودی و قطر به تأمین منابع مالی داعش گفت: منافقین بخشی از مجموعه‌ای هستند که تحت لوای داعش قرار دارند تا ضمن تخریب جهان اسلام، محور مقاومت را نیز از بین ببرند که البته این هدف محقق نخواهد شد و مقاومت پیروز خواهد شد.

مدیر مرکز پژوهش‌های سیاسی عراق درباره دلایل تأخیر اخراج منافقین از عراق گفت: این موضوع مربوط به نوع نگاه برخی از کشورهاست که انسجامی با مواضع ایران و عراق در قبال این گروهک ندارند. برخی به این گروه به عنوان یک مجموعه مخالف نگاه می‌کنند که می‌توانند از آن استفاده کنند؛ البته دولت عراق آنها را از اماکن سابق خود مثل پادگان اشرف خارج کرده و در حال حاضر تحت کنترل نیروهای امنیتی هستند.

منبع: هابیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.