دفاع مقدس شاخص ثبات و امنیت ایران است / «حاج قاسم» اعجوبه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ تحمیلی شاخصی برای این است که ایران باثبات‌‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه به شمار می‌رود.

سرلشکر محسن رضایی شامگاه شنبه در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، هفته غیرت و آزادگی و هفته‌ای است که از مهمترین روزهای تاریخی برای ایران است.

*ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه است

وی بیان داشت: هفته دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ ملت ایران است و هرچه از آن دوران فاصله می‌گیریم، عظمت این حادثه برای ملت ما و ملت جهان بیشتر می‌شود.

 

رضایی تصریح کرد:‌ یک تحقیق جهانی نشان می‌دهد، ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه است و مهم‌ترین دلیلش این است که ایران از جنگ هشت ساله با موفقیت بیرون آمد.

وی افزود: آن جنگ هشت ساله یک شاخص شده برای اینکه ایران باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور است و این شاخص به‌دست کارآفرینان و سرمایه‌داران دنیا می‌رسد و نامش را ریسک امنیتی می‌گذارند و همان تلاش رزمندگان، نه‌تنها بر روی اقتصاد ایران، بلکه بر فرهنگ، هویت و تمامیت ارضی اثر گذاشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر کدام از ما دلیل‌هایی برای موفقیت در جنگ داریم، آن زمان سن و سال‌ها بسیار کم بود و نیروهای کمی داشتیم و من دنبال افرادی می‌گشتم تا تیپ درست کنیم، لذا رفتیم و احمد متوسلیان، همت و فضلی را آوردیم.

 

وی تصریح کرد: شهید باقری می‌گفت صبر کنید، ممکن است بچه‌ها شهید شوند و بعد مردم شهرهایشان مشکلاتی درست کنند و وضع به این شکل بود و تیپ ثارالله کرمان در شرایطی خاص تشکیل شد.

 

*وقتی «انس» معجزه می‌کند

رضایی با طرح این سوال‌ها که چه شد، ما در جنگ پیروز و موفق شدیم، راز و رمز پیروزی ما چه بود و راز موفقیت شهید باقری‌ها و قاسم سلیمانی‌ها چه بود؟ افزود: این راز در یک کلمه سه حرفی نهفته است، یعنی «انس»، انس با خداوند و انس با خودمان.

وی اضافه کرد: تمام عظمت این موفقیت‌ها و تمام این پیروزی‌ها از همین کلمه سه حرفی «انس» بیرون آمده است و این حرف من نیست بلکه حرف امام راحل است.

این یادگار دوران دفاع مقدس بیان داشت: امام خمینی (ره) در طریق‌القدس گفته است این تحول که در نفوس جوان‌ها پیدا شده، بزرگترین سرمایه است و از زمین و معدن و… مهمتر است و این تحول انسانی که در نفوس و افکار و اندیشه‌ها صورت گرفته، انسانی است.

 

رضایی بیان کرد: امام راحل می‌فرمایند «من به شما توصیه می‌کنم به‌ عنوان یک پدر پیر که انس با خدا و انس با خودتان را از دست ندهید».

وی ادامه داد: چرا این انس یک معجزه ایجاد می‌کند، زیرا نخستین دستاورد انس با خداوند و خودمان «برادری» است، یعنی کسانی که انس با خداوند و انس با خود داشته باشند به سرمایه‌ای به نام برادری دسترسی پیدا می‌کنند.

رضایی بیان داشت: انس به‌ معنای همنشینی است و انس با خدا یعنی انسان با خداوند همنشین می‌شود و انس با خود یعنی همنشینی با همدیگر.

 

وی یکی دیگر از معانی انس را زندگی کردن خواند و بیان داشت: کسانی که با هم انس دارند با هم زندگی می‌کنند و احوالات و اخبار یکدیگر را می‌پرسند. انس کنار یکدیگر قرار گرفتن است و فاصله‌ها را کم می‌کند و سبب آشتی کردن می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که انس چه ثمراتی در جنگ داشت، برادری را یکی از دستاوردهای انس خواند و گفت: برادری موجب وحدت، هماهنگی، یاری کردن یکدیگر، کمک کردن به ‌هم و دست یکدیگر را گرفتن است.

*برادری در جامعه کم‌رنگ شده است

وی اضافه کرد: این همه تفرقه و اینکه خود را به دست خود تضعیف می‌کنیم، علامت این است که برادری در جامعه کم‌رنگ و ضعیف شده و تفرقه بالاتر رفته است.

 

رضایی تصریح کرد: برادری همفکری را بیشتر می‌کند و تدبیر را افزایش می‌دهد.

وی متذکر شد: هر دعوایی که در دوران دفاع مقدس می‌شد، کسی آن را دلیل بر انتقام‌خواهی یا تضعیف نمی‌گذاشت. اگر می‌خواستیم عملیات فاو را انجام دهیم، افرادی که قبول نداشتند، جلوی من می‌ایستادند و می‌گفتند برادر محسن ما قبول نداریم و درجه‌ای نبود، لذا برادری همفکری را زیاد می‌کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بیان کرد: برادری از اشتباهات جلوگیری می‌کرد و موجب می‌شد اشتباه نکنیم، زیرا وقتی کسی می‌فهمید برادرش اشتباه می‌کند، او را آگاه می‌کرد.

 

رضایی افزود شجاعت و شهادت‌طلبی اثر دوم انس با خداوند و انس با خودمان بود، زیرا انس با خداوند معنویت و روحیه انسان را بالا می‌برد و سبب افزایش شهادت‌طلبی، شجاعت، نترسیدن و دل به دریا زدن می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صبر، استقامت و اعتماد از دیگر دستاوردهای انس با خدا و انس با خودمان است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: انس با خداوند و انس با خودمان سبب شد تا ما نیروهای صفر کیلومتری که کارگر، کشاورز، دانشجو و دبیرستانی بودیم در محیطی آمدیم که یک‌شبه ره ۱۰۰ ساله را پیش گرفتیم و آنچنان با سرعت یاد می‌گرفتیم چه کار بکنیم که کسانی که در کنار ما بودند، تعجب می‌کردند.

*حاج قاسم اعجوبه است

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی افتخار ماست، گفت: حاج قاسم یک‌تنه با استکبار و تروریست‌ها می‌جنگد و هر کسی وی را می‌بیند، می‌گوید وی عجوبه‌ای است و این انرژی و استقامت را از کجا آورده است و این رمز موفقیت ماست.

 

رضایی متذکر شد: چرا نمی‌خواهیم این فرهنگ جهاد و شهادت در تمام امور سرایت پیدا کند تا فرهنگ دوری از سختی، عافیت‌طلبی و ادعاهای مدعیان بی‌هنر وارد جامعه نشود که حتی ما رزمندگان را تحت تاثیر قرار دهد به ‌طوری که بعضی از ما بگوییم شاید وقت را از دست داده‌ایم.

*نگاه بچه‌های جنگ با دیگران متفاوت است

وی خاطرنشان کرد: کسی مثل استاندار کرمان می‌تواند این حرف‌ها را بزند، زیرا صحبت‌های بچه‌های جبهه و جنگ است و هر کدام از جناح‌ها بیایند، نمی‌توانند این‌گونه صحبت کنند و اصل این مسئله فرهنگ جهادی است و نگاه این فرهنگ و جماعت با نگاه‌های دیگران از زمین تا آسمان فرق می‌کند.

 

رضایی گفت: نگاه افرادی مانند استاندار کرمان به ولایت یک نگاه صادقانه است و رزم‌حسینی را از زمان دوران دفاع مقدس می‌شناسم.

*ثروت همان آر.پی.جی است

وی گفت: ما دنبال ثروت نبودیم و اکنون هم نیستیم، اما امروز ثروت مثل آر.پی.جی است که باید به بدنه تحریم اقتصادی بزنیم و برای فرو ریختن تحریم اقتصادی روحیه انقلابی و جهادی می‌خواهیم و با شایستگی‌هایمان باید این تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محور پیشرفت و توسعه و رفع تحریم‌ها باید صادقانه باشد، نه چاپلوسانه و نه تشریفاتی بلکه باید به ولایت عشق بورزیم.

رضایی اظهار داشت: ما امام زمان (عج) را ادامه ولایت خدا می‌دانیم و رهبری را ادامه ولایت امام عصر (عج). ما انس با خداوند داریم و ولایت یک ریسمان محکم الهی است که ما را به این پایگاه وصل می‌کند.

وی عنوان کرد: ما همان طور که در جنگ ثابت کردیم، شکست‌ناپذیر هستیم و در رفع تحریم‌ها هم باید ثابت کنیم، شکست‌ناپذیریم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ جبهه‌های جنگ را این‌بار در اقتصاد با جوانان امروز بازتولید کنیم، بازتولید آن فرهنگ در شرایط فرهنگی و اقتصادی امروز می‌تواند ما را دوباره به یک جهش بزرگ برساند.

رضایی گفت: تبدیل کردن آن ارزش‌ها در شرایط غیرنظامی کار ساده‌ای نیست، اما قطعا غیر از شماها، دیگران نمی‌توانند این کار را بکنند.

وی اضافه کرد: اینکه آدم‌ها ثروتمند شوند اما ارتباط آنها با خداوند و مردم قطع نشود، همان مدیریت جهادی است که آن ادبیات را باید در این محیط جدید بیاوریم و بازتولید کنیم.

رضایی خطاب به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان کرمان گفت: شما سرمایه‌های این نظام هستید و باید به میدان بیایید و منتظر نمانید شما را دعوت کنند. در جنگ هم کسی ما را دعوت نکرد اما به حضور ما نیاز بود که به خط مقدم برویم.

وی ادامه داد: اکنون که رزم‌حسینی استاندار کرمان شده است، وی حیثیت رزمندگان دفاع مقدس است و موفقیتش باید طوری باشد که در کل کشور صدا کند و باید با تمام توان وی را حمایت کنید.

رضایی اظهار داشت: از رزم‌حسینی می‌خواهم در واگذاری مسئولیت‌ها از پیشکسوتان دفاع مقدس استفاده کند و اگر دست‌ به ‌دست هم دهیم، مثل دوران جنگ می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.