مصاحبه خیالی “العربیه” با فرمانده سپاه قدس

شبکه خبری عربستان سعودی(العربیه) در خبری مدعی شد که فرمانده سپاه قدس با این شبکه تماس گرفته و سخنان فرمانده سپاه را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، شبکه خبری العربیه روز گذشته در خبری، محتوای یک مصاحبه را منتشر کرد و مدعی شد که این، متن مصاحبه با “سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس” است.
شبکه خبری العربیه هم‌اکنون توسط یک گروه از سیاست‌مداران سعودی حمایت مالی و رسان‌های می‌شود.
العربیه در این خبر نوشته که “ژنرال سلیمانی در تماس با العربیه تاکید کرد که سخنان منتسب به جعفری ساختگی و غیر صحیح است.”
سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران روز گذشته در یک نشست خبری گفته بود که ” سپاه در جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست خود در حمایت از ملل اسلامی، از ارائه کمک‌های فکری، مشورتی و انتقال تجربیات خود به سوریه دریغ نمی‌کند، چرا که سوریه عضو مهمی از محور مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیست است.”
این سخنان فرمانده سپاه به سرعت در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت. برخی رسانه‌ها از این سخنان آقای جعفری برداشت کردند که “ایران، حضور نظامی در سوریه را تأیید کرده است.”، حال اینکه براساس آنچه که فرمانده سپاه اعلام کرده که ایران، از ارائه کمک‌های فکری، مشورتی و انتقال تجربیات خود به سوریه “دریغ نمی‌کند”.
العربیه پیش از این در یک خبر فوری و در جریان انفجار مقر امنت ملی سوریه مدعی شده بود که “فرمانده سپاه قدس” در این عملیات کشته شده است.
در جریان عملیات تروریستی دمشق، تعدادی از مقامات ارشد نظامی این کشور از جمله داود الراحجه وزیر دفاع کشته شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحریف سخنان فرمانده سپاه، در گفتگو با العالم گفته که، نقل قول برخی از رسانه‌های غربی و عربی از سخنان اخیر سردار جعفری، گزینشی، نادرست و با هدف سیاسی صورت گرفته است.
سوریه از ۱۸ ماه پیش تاکنون درگیر یک سری تحولات داخلی است. گروهی موسوم به ارتش آزاد که هم‌اکنون در ترکیه مقر دارد، علیه دولت قانونی سوریه اعلام جنگ کرده و مسئولیت تمامی عملیات‌های تروریستی در سوریه را برعهده گرفته است.
کارشناسان نظامی می‌گویند، رسانه‌های غربی و عربی در ماه‌های اخیر و در پی شکست طرح براندازی نظام سوریه، در تلاش‌اند که ایران را مسئول خونریزی‌های گروه ارتش آزاد معرفی و سپاه را به دخالت در این تحولات متهم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.