مقاومت انتقام شهدای “القنیطره” را گرفت/ هلاکت ۱۷ نظامی صهیونیست در کمین مقاومت + فیلم

خبرگزاری تسنیم: در پی عملیات پیچیده مقاومت لبنان علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان، دست‌کم ۱۷ تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند . رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست کم ۷ صهیونیست اذعان کرده است.

 

 

در پی عملیات پیچیده امنیتی مقاومت لبنان علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی، دست‌‌کم ۱۷ صهیونیست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند. در این حمله ۹ دستگاه خودروی نظامی این رژیم کاملاً منهدم شد.

پایگاه خبری العهد نوشت که حمله امروز مقاومت به کاروان نظامی اسرائیل بعد از موانع مرزی آن سوی روستای االعباسیه واقع در جنوب لبنان روی داده است. این مکان دقیقا در پیچ صعودا به سمت مزرعه “بسطرا” در شبعا واقع در شرق پادگان “المجیدیه” واقع شده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از یک مسئول نظامی نوشت که ۶ موشک به قافله نظامی اسرائیل اصابت کرده است که ۳ موشک آن به صورت مستقیم به این کاروان اصابت کرد.  شکبه ۱۰ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد کاروانی که هدف عملیات حزب الله قرار گرفت یک هیئت فرماندهی بوده است.

حزب‌الله لبنان مسئولیت عملیات امروز را به‌عهده گرفت

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه شماره یک خود، مسئولیت این عملیات را که در آن تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیدند، به‌عهده گرفت.

مقاومت لبنان اعلام کرد که “گردان شهدای قنیطره” ساعت ۱۱:۳۰ صبح بامداد امروز یک کاروان نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند.

139311081819362594620324

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که عملیات امروز حزب الله خطرناک‌ترین عملیات از مرزهای لبنان علیه اسرائیل از جنگ دوم لبنان تاکنون است. المیادین گزارش داد که حزب الله لبنان از موشک‌های پیشرفته “کورنت” استفاده کرده است.

درخواست صهیونیست‌ها از شهرک‌نشینان

بر اساس این گزارش، در پی این عملیات پیچیده مقاومت، رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان این رژیم در مناطق المطله، اصبع الجلیل و مناطق نزدیک به محل وقوع این انفجار خواسته است که در محل سکونت خود باقی بمانند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اصابت خمپاره به یک سایت نظامی در جبل الشیخ خبر داد که در پی آن این سایت بسته شده و ساکنان آن منطقه، منازل را تخلیه کرده و متواری شده‌اند.

بر اساس ادعای رسانه‌های صهیونیست، تنها یک خودروی نظامی “هامر” با موشک ضدزره هدف قرار گرفت. ارتش اسرائیل رسماً اعلام کرد که یک خودروی نظامی این رژیم با موشک ضدتانک نزدیک مرزهای با لبنان هدف قرار گرفته است. این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که آنچه در شمال اسرائیل روی داده است یک عملیات “پیچیده” بوده است.

گلوله‌باران مناطق مرزی با لبنان

خبرنگار شبکه خبری المیادین از گلوله باران اطراف شهرک کفرشوبا، المجیدیه، مزرعه حلتا در جنوب لبنان توسط توپخانه‌های ارتش اسرائیل خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حادثه حزب‌الله را مسئول این عملیات دانست.

روز گذشته نیز در پی انتشار اخباری از شلیک دو راکت از خاک سوریه به فلسطین اشغالی، نظامیان صهیونیست ۲۰ خمپاره به‌سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

المیادین: یک کاروان نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفت

 بلافاصله پس از این حمله و در حالی که رسانه‌های صهیونیست از حمله به یک دستگاه خودروی این رژیم در مرز با لبنان خبر داده بودند، غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین با رد این ادعا اعلام کرد که  یک کاروان از نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته است و بیش از ۱۵ نظامی صهیونیست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند که بین نظامیان، افسران ارتش نیز دیده می‌شود. النشره لبنان نیز گزارش داد که در عملیات حزب‌الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا ۱۷ صهیونیست به هلاکت رسیدند. رسانه‌های لبنان اعلام کردند یک افسر بلندپایه اسرائیلی بین کشته شدگان دیده می‌شود. 

شبکه خبری المنار اعلام کرد که ۹ دستگاه خودروی اسرائیلی در این عملیات منهدم شده تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در این عملیات به هلاکت رسیدند. این شبکه در عین حال از کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست در این عملیات خبر داد. برخی منابع از به اسارت گرفته شدن یک نظامی صهیونیست خبر دادند اما حزب الله لبنان و دیگر رسانه های مقاومت تاکنون این خبر را تائید یا رد نکردند این در حالی است که رژیم صهیونیستی خبر به اسارت در آمدن یک نظامی این رژیم را تکذیب کرد.

رسانه‌های صهیونیست به زخمی شدن ۷ تن و کشته شدن ۲ نظامی اذعان کردند

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که در این حمله ۷ نظامی صهیونیست زخمی و ۲ تن دیگر کشته شدند.

دستور سانسور آمار تلفات و مجروحان عملیات

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی پیش از این اعلام کرده بودند که بخش نظارت ارتش اسرائیل انتشار تعداد زخمی‌های ارتش این رژیم را ممنوع اعلام کرده است، پس از گذشت چند ساعت از عملیات اجازه انتشار خبر کشته شدن دو نظامی این رژیم را صادر کرد.

هدف قرار گرفتن تیپ گولانی اسرائیل

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، حمله حزب‌الله گردان “تسبار” از تیپ گولانی را که از زبده‌ترین عناصر این رژیم تشکیل شده است، هدف قرار داده است. شبکه المیادین اعلام کرد که در بین کشته شدگان اسرائیل فرمانده یک گردان تیپ گولانی به چشم می خورد.

فرمانده تیپ جفعاتی در بین کشته شدگان

شبکه دو اسرائیل اعلام کرد که فرمانده یک گروهان از” تیپ جفعاتی” در بین کشته شدگان عملیات حزب الله در مزارع اشغالی شبعا است. این در حالی است که هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی همچنان در آسمان جنوب لبنان در حال پروازند.

مسدود کردن راههای ارتباطی به شمال فلسطین اشغالی

اسرائیل در پی این حمله اقدام به مسدود کردن راههای ارتباطی شمالی از منطقه کریات شمونه به‌سمت شمال و غرب کرده است. رسانه‌های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که در پی اصابت موشک، یک منزل واقع در شهرک‌های صهیونیست نشین آسیب دیده است و ارتش نیز از ساکنان خواست که به محل حادثه نزدیک نشوند.

فراخوان نیروهای ویژه

در پی این عملیات، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خوانده و شمال سرزمین‌های اشغالی را منطقه نظامی اعلام کرد. “بنی گانتس” رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی اوضاع است. آسوشیتدپرس گزارش داد که رژیم صهیونیستی با ۲۵ خمپاره مناطقی را در خاک لبنان هدف قرار داده است.

جلسه اضطراری ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان وزارت جنگ

در پی این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری برگزار کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای انجام مشورت‌های امنیتی به ساختمان وزارت امنیت این رژیم رفت. نتانیاهو و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ساختمان وزارت امنیت به رایزنی پرداختند از نتیجه این نشست گزارشی منتشر نشده است.

کانال دوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش اسرائیل پاسخ چندروزه به حملات مقاومت را بررسی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این عملیات که رسانه‌های اسرائیلی آن را بی‌سابقه توصیف کردند، گفت: پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. وی ادعا کرد که اسرائیل با قدرت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

تعطیلی فرودگاه حیفا و روش بینا

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که فرودگاه‌های “حیفا” و “روش بینا” به‌دلیل اوضاع امنیتی شمال سرزمین‌های اشغالی تعطیل شدند.

پرواز گسترده جنگنده‌های صهیونیست

هواپیماهای جنگی اسرائیل به‌طور گسترده در مناطق العرقوب، مزارع شبعا، حاصیبا و بقاع غربی به پرواز در آمدند. گزارش‌ها حاکی است که ارتش این رژیم مناطقی را در مزارع شبعا هدف حملات خود قرار داده است. پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در مناطق مختلف در جنوب لبنان همچنان ادامه دارد.

حمله جدید به پایگاه نظامی صهیونیستی در مزارع شبعا

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یکی از پایگاه‌های نظامی این رژیم در مزارع شبعا هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

کشته شدن یک نیروی یونیفل

رژیم صهیونیستی از نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل” یونیفل” خواست که در مواضع خود باقی بمانند. این حالی است که یونیفل کشته شدن یک از نیروی خود در مرز با لبنان را تایید را کرد.  در پی کشته شدن یک عضو یونیفل وابسته به کشور اسپانیا، این کشور رسما اعتراض خود را به این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

درخواست سازمان ملل از طرفین درگیری

سخنگوی سازمان ملل از طرفین در شمال سرزمین‌های اشغالی خواسته است تا از دست زدن به هراقدامی که منجر به ناپایداری اوضاع شود خودداری کنند.

تماس‌ها بین طرف لبنانی و یونیفل برای توافق بر سر آتش بس

منابع امنیتی لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین از تماس‌ها بین طرف لبنانی و یونیفل برای توافق بر سر آتش بس خبر دادند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: شهرک نشینان به منازل خود بازگردند

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شهرک نشینان خواست که به منازل خود باز گردند ولی در عین حال توصیه کرد که مراقب اوضاع باشند.

رسانه‌های اسرائیلی: حزب الله در جولان پایگاه نسازد تا جواب ندهیم

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که اسرائیل از طریق برخی کانال‌های ارتباطی خود خواستار عدم ساخت پایگاههای مقاومت در جولان در ازای عدم ورود به جنگ شده است.

رسانه‌های اسرائیلی: چند ساعت آینده سرنوشت ساز خواهد بود

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که چند ساعت آینده برای تعیین سمت و سوی اوضاع سرنوشت ساز خواهد بود.

نشست مشترک نتانیاهو، یعلون و بنی گانتس

رسانه‌های صهیونیست از نشست مشترک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، موشه یعلون وزیر جنگ و بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی گزینه‌های احتمالی پیشنهادی خبر دادند.

سردرگرمی سران صهیونیست در خصوص نحوه واکنش به عملیات حزب الله

این نشست سه جانبه در حالی برگزار می شود که همه شواهد از سردرگمی در بین سران صهیونیست در خصوص نحوه واکنش احتمالی به عملیات امروز حزب الله حکایت دارد.

فرافکنی اسرائیل در پی شکست اطلاعاتی در جنگ با مقاومت

رژیم صهیونیستی در نامه‌ای سیاسی به تعدادی از کشورهای بزرگ، ایران را به دست داشتن در عملیات امروز حزب الله در مرز با فلسطین اشغالی متهم کرد.

آماده باش نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مرزهای آبی با لبنان

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که نیروی دریایی اسرائیل به نیروهای خود در مرزهای آبی با لبنان دستور آماده باش داده است. گزارش‌ها حاکی است که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای بیشتری به شمال فلسطین اشغالی اعزام کرده است.

اسرائیل منطقه مرزی با سوریه را منطقه نظامی بسته اعلام کرد

شبکه تلویزیونی المنار لبنان گزارش داد که فرماندهی شمالی ارتش رژیم صهیونیستی منطقه مرزی با سوریه را منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

پیام رژیم صهیونیستی به شورای امنیت برای توجیه تجاوز به خاک لبنان

در حالی که خبرنگار شبکه الجزیره قطر اعلام کرد اسرائیل به نیروهای یونیفل اطلاع داده است که پاسخ به عملیات مزارع شبعا به پایان رسیده است،  اسرائیل به شورای امنیت اعلام کرده که تمامی اقدامات ممکن برای آن چیزی که حمایت از شهروندانش خوانده، اتخاذ خواهد کرد.

یونیفل: اوضاع در خط آبی آرام است

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کردند که اوضاع در جنوب لبنان و در خط آبی آرام است.

واکنش‌ها به عملیات پیچیده مقاومت

عملیات امروز حزب الله لبنان در هدف قرار دادن کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.(واکنش کامل)

رای‌الیوم: حزب‌الله سیلی دردناکی به اسرائیل زد (متن مقاله)

جنبش انصارالله یمن عملیات مقاومت لبنان را تبریک گفت (جزئیات خبر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.