پنتاگون:سرعت پیشروی داعش ما را هم غافل گیر کرد

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری به مواضع کشورش در خصوص اوضاع عراق و انتشار تصاویر بریده شده سر یک خبرنگار آمریکایی پرداخت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری سی ان‌ان، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری به مواضع کشورش در خصوص اوضاع عراق و انتشار تصاویر بریده شده سر یک خبرنگار آمریکایی پرداخت.

وی در خصوص انتشار فیلم بریده شدن سر «استیون ساتلوف» گفت که فعلاً نمی تواند صحت و سقم خبر مرگ وی را تأیید کند.

وی در خصوص حمله امروز پهپادها و جنگنده‌های آمریکایی به مواضع گروه تروریستی «الشباب» در خاک سومالی نیز گفت که در این عملیات از موشک‌های «هل فایر» برای تخریب محل تجمع افراد و خودروهای این گروه تروریستی استفاده شده و وزارت متبوع وی فعلاً در حال بررسی نتایج این عملیات است.

آقای «کربی» گفت: شبکه تروریستی الشباب تاکنون عملیات تروریستی متعددی انجام داده که منجر به صدمه دیدن افراد بیگناه و تهدید منافع آمریکا و دیگر متحدان ما شده است.

سخنگوی پنتاگون گفت که این «یک حمله مستقیم به احمد عبدی گودان»، رهبر تروریست‌های الشباب بوده ولی هنوز نمی‌توان تأیید کرد که آیا وی در این عملیات کشته شده یا نه.

«جان کربی» به میزان اطلاعات ساختار نظامی آمریکا از موجودیت داعش نیز پرداخت و گفت:‌ پنتاگون پیش از حمله داعش به موصل، تحرکات این گروه را به دقت زیر نظر داشت، البته سرعت پیش‌روی آنان غیرمنتظره بود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در خصوص تنش‌های موجود میان روسیه و اروپا بر سر اوکراین نیز پرداخت و گفت: اقدامات روسیه باعث تحریک متحدان ما در ناتو شده است، ما در تمامی مذاکرات مربوط به تشکیل نیروی واکنش سریع ناتو شرکت خواهیم کرد.

ناتو امروز اعلام کرده بود که در مواجهه با تهدیدهای روسیه علیه اروپا و به خصوص پس از ورود نیروهای روسی به شبه جزیره کریمه و الحاق‌آن به خاک روسیه، نیروهای واکنش سریعی با عنوان «نوک زوبین» با مشارکت نیروهای ویژه ارتش‌آمریکا تشکیل خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.