کمک‌های مردمی یمن برای تحصن کنندگان در پایتخت/طنین فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در خیابان‌های صنعا/ تعطیلی خطوط هوایی و اینترنت یمن

هزاران یمنی روز جمعه در محکومیت دخالت‌های خارجی در صنعا تظاهرات برگزار کردند و شعارهای ضد صهیونیستی و آمریکایی سر دادند.

13930611000758_PhotoA

به گزارش گروه ‎بین الملل خبرگزاری فارس، مردم یمن امروز ضمن شرکت در برگزاری نماز جمعه به دعوت «سید عبدالملک الحوثی» رئیس جنبش انصار الله  در شهر صنعا تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند و با سر دادن شعارهایی دخالت‌های خارجی در امور کشورشان را رد کردند.

ادامه تظاهرات مسالمت آمیز انقلابیون یمنی

تظاهرات امروز پس از آن شکل گرفت که برخی از منابع دولتی یمن از دستیابی به توافق بین جنبش انصارالله و دولت پس از سفر روز چهارشنبه «جمال بن عمر»، فرستاده سازمان ملل در یمن به استان صعده و دیدار با عبدالملک الحوثی خبر دادند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن روز پنجشنبه (۲۷‌شهریور) به منظور ارزیابی اوضاع کشور همزمان با گسترش موج اعتراضات مردمی علیه دولت، نشستی فوق العاده با مسئولان کمیته عالی نظامی و امنیتی کشور برگزار کرد.

مردم یمن روز پنجشنبه گذشته در مناطق مختلف صنعا و مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

حمله خمپاره ای مشکوک به ساختمان صدا و سیما و قطع برنامه های تلویزیون یمن

در پی شلیک خمپاره به ساختمان رادیو و تلویزیون، پخش برنامه‌های تلویزیون دولتی یمن قطع شد.

خبرگزاری «رویترز» و برخی از رسانه‌های غربی با انتشار گزارشی مغرضانه درباره تحولات یمن اعلام کرد که معترضان و مخالفان یمنی به سمت ساختمان رادیو و تلویزیون تیراندازی کردند و آن را هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

این در حالی است که «علی القحوم» عضو دفتر اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی «الیمن» با تاکید بر لزوم جلوگیری از اقدامات نیروهای امنیتی در هدف قرار دادن افراد عابر در اطراف مقر تلویزیون دولتی یمن، تاکید کرد که اقدامات این افسر ارتش یمنی با هدف تخریب چهره انصارالله صورت می‌گیرد.

این عضو دفتر اطلاع رسانی جنبش انصار الله تاکید کرد: ما با وجود تداوم تیراندازی‌های نظامیان به آتش بس و برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز پایبند هستیم.

از سوی دیگر مخالفان و حوثی‌های یمن با نیروهای ارتش و تکفیری ها روز پنجشنبه در غرب صنعا به شدت با یکدیگر درگیر شدند و در پی آن حدود ۵۰ نفر کشته  و بیش از ۷۰ نفر زخمی شدند.

تعلیق پروازهای خطوط هوایی یمن

در پی تشدید درگیری‌ها در پایتخت یمن، روابط عمومی شرکت خطوط هواپیمایی صنعا امروز(جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی عربی و خارجی پروازهای خود به سمت صنعا را به دلیل ناآرامی‌ها در پایتخت به تعویق انداختند.

در این بیانیه آمده است که تعویق پروازها از شب گذشته وارد مرحله اجرا شد و دست کم به مدت ۲۴ ساعت ادامه خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی صنعا همچنین اعلام کرد که درباره استمرار تعلیق و یا ازسرگیری پروازها بر اساس اوضاع امنیتی پایتخت یمن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

هزاران یمنی امروز(جمعه) در اعتراض به دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور تظاهرات کردند.

شبکه تلویزیونی «المسیره» گزارش داد که این تظاهرات ضد دولتی هو اکنون از مرکز صنعا تا خیابان منتهی به فرودگاه صنعا در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، مردم یمن پس از برگزاری تظاهرات اقامه نماز جمعه می کنند و پس از آن نیز به اعتراضات خود ادامه می دهند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی دخالت های آمریکا در امور داخلی یمن و فتنه انگیزی کشورهای غربی را در کشورشان محکوم کردند.

قطع خطوط تلفن و اینترنت در یمن

تظاهرکنندگان در شعارهای خود تاکید کردند که «هرگز خون شهدای انقلاب خود را فراموش نخواهند کرد» و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

با بالا گرفتن تنش‌ها در صنعا و ناآرامی‌های این کشور و درگیری‌های خونین بین نیروهای ارتش و مخالفان دولت، مسئولان یمنی خدمات تلفن و اینترنت را در پایتخت این کشور قطع کردند.

ارتباطات پس از درگیری‌های روز گذشته(پنجشنبه) بین دو طرف در شمال غربی پایتخت یمن قطع شد.

کمک‌های مردمی یمن برای تحصن کنندگان در پایتخت

دهها خودروی حامل کمک‌های مردمی از قبائل مختلف یمن برای تحصن کنندگان در صنعا پایتخت این کشور ارسال شده است.

خبرگزاری فارس: کمک‌های مردمی یمن برای تحصن کنندگان در پایتخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «انصارالله» در راستای کمک‌های مردمی برای معترضان در پایتخت این کشور، دهها خودرو از سوی قبائل یمنی برای تحصن کنندگان ارسال شده است.

این کمک‌ها از سوی قبائل «الحشوه»، «آل سالم»، «املح» و «وائله» و همچنین باشگاه جوانان منطقه الحمزات به سوی تحصن کنندگان فرستاده شده است.

مردم یمن از تاریخ ۲۸ مرداد ۹۳ در پی فراخوان عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌های یمن و در اعتراض به ناکارآمدی دولت و فساد و بیکاری، به سوی صنعا پایتخت این کشور راهی شده‌اند.

تحصن کنندگان در پایتخت اعلام کرده‌اند تا برآورده شدن کامل مطالباتشان در صنعا حضور خواهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.