جماعت انصارالله یمن: گام‌های دردناکی در انتظار دولت است

سخنگوی گروه الحوثی در یمن با بیان اینکه مردم این کشور حرکتشان به سوی پایتخت کاملا مسالمت‌آمیز است، تأکید کرد که اگر تا جمعه به خواسته‌های مردمی پاسخ ندهد گام‌های تشدیدکننده دردناکی علیه دولت برداشته خواهد شد.

13930528000961_PhotoA

 چند روز پس از سخنرانی «عبدالملک الحوثی» رهبر حوثی‌ها یمن از مردم این کشور و طرفداران خود برای برگزاری راهپیمایی و تحصن مسالمت‌آمیز به سوی صنعا، پایتخت یمن برای تحقق مطالبات خود، «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به دولت یمن هشدار داد و از آن خواست به خواسته‌های مردمی عمل کند.

الشامی در این خصوص توضیح داد: در چند روز اخیر سیل مردمی به دعوت سید عبدالملک الحوثی به سوی صنعاء روانه شده است. مهلتی که به دولت داده شده فردا جمعه به پایان می‌رسد. اگر دولت به خواسته‌های مردمی پاسخ ندهد، گزینه‌هایی برای دولت آماده شده که بسیار دردناک خواهد بود.

ضیف الله الشامی با بیان این هشدار، تاکید کرد که این گزینه‌ها فعلا اعلام نمیشود مگر در وقت و زمان و مکان مناسب خودش.

این عضو دفتر سیاسی جماعت انصارالله با اشاره به حرکت مردمی افزود: با اعتصاب مردم در صنعا و اطراف آن، گام‌های تشدید کننده افزایش پیدا خواهد کرد اگر دولت به خواسته مردم بی‌اعتنایی کند.

هدف مردم یمن کنار زدن دولت و تشکیل دولت شایسته‌سالاران است

الشامی با بیان اینکه امکان ندارد مردم یمن قیمومیت دیگران را قبول کنند، گفت: هدف مردم از این تظاهرات رد سیاست‌های دولت فعلی عبدربه منصور هادی، ساقط کردن دولت، اجرای نتیجه گفت‌وگوهای ملی و تحقق خواسته‌هایی است که سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد.

وی خواسته‌های مطرح شده را مردمی دانست و گفت که مردم خواستار پایان یافتن دولت ترور و ناامنی و خلل‌های امنیتی هستند؛ دولتی که از خود اراده‌ای ندارد و تصمیم‌هایش خارج از یمن گرفته می‌شود.

دولت یمن آلت‌دست است/ عربستان مخالف آزادی‌خواهی است

الشامی گفت: دولت کنونی ابزار دست کشورهایی دیگر است که برای همه شناخته شده‌اند. کشورهایی که نامه نوشتند و در مقابل خواسته مردم از این دولت حمایت کردند اما مردم یمن تسلیم نخواهند شد و تلاش می‌کنند گزینه‌های مسالمت‌آمیز خود را محقق کند و اگر به خواسته‌هایشان عمل نشد، اقدامات تشدیدکننده خود را عملی و دولت را ساقط کنند و دولتی متشکل از شایسته‌سالاران تشکیل بدهند.

این عضو گروه انصارالله همچنین از نقش عربستان سعودی بشدت انتقاد کرد و با بیان اینکه مواضع عربستان همیشه علیه ملتها از جمله مردم یمن و حقوق آنان است، گفت که عربستان در کنار محور دشمن مردم و آمریکا می‌ایستد و با جنبش‌های آزادی‌خواهانه مخالفت می‌کند و اکنون هم عواملی اجرایی در یمن دارد که کارشان اختلاف‌افکنی میان مردم است. عربستان سعودی بیشترین سهم را در مواضع منفی علیه مردم یمن دارد.

زمان میانجیگری‌ها گذشته است و مردم کوتاه نخواهند آمد

الشامی با اشاره به آغاز میانجیگری‌ها و درخواست دولت یمن برای این کار جهت آرام کردن مردم معترض، تاکید کرد که مردم یمن خاطره خوبی از این میانجیگیری‌ها ندارند زیرا همیشه به ضررشان تمام شده است.

الشامی گفت: این میانجیگری‌ها همیشه به ضرر مردم یمن تمام شده است و خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کند. مردم سال ۲۰۱۱ انقلاب را آغاز کردند و انقلاب ادامه یافت اما میانجیگری‌هایی که انجام شد، سبب شد بازنده، مردم یمن باشند. دیگر زمان میانجیگری‌ها گذشته است و مردم یمن تن نمی‌دهند و به کمتر از تحقق خواسته‌های روشنشان که اعلام شده است، راضی نخواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.