🔺موشک نقطه‌زن

🔺موشک نقطه‌زن

تعریفش را در هر مجلسی که می‌رفتم از دوستانم می‌شنیدم، خیلی دوست داشتم یک بار هم که شده او را از نزدیک زیارت کنم. هم به خاطر ارادتی که به او داشتم و هم به خاطر موفقیت موشکی که بچه‌های ما به دست آورده بودند. بالاخره آن روز فرا رسید. به کنگره‌ای برای شهدای مدافع حرم دعوت شدم از قضا ایشان را در سالن مراسم دیدم.

بعضی اوقات حواسم به کنگره بود و سخنران، بعضی اوقات از دور حاجی را مشاهده می‌کردم. عجب چهره‌ی ملکوتی داشت. با خود گفتم آخر مجلس حتماً با او رو به رو می‌شوم تا حرف‌هایم را به او بزنم. چه محافظانش جلوی مرا بگیرند چه نگیرند. هیچ وقت دیگر همچین فرصتی پیدا نمی‌کنم.

حرف‌های زیادی با او داشتم و مطمئن بودم از حرف‌هایم استقبال می‌کند. وقتی کنگره تمام شد سراسیمه از پله‌ها پایین آمدم و خودم را به قسمتی که حاج قاسم نشسته بود رساندم. اول جلویم را گرفتند اما حاجی صرار و التماسم را دید و خودش جلو آمد. وقتی مقابلم ایستاد و سلام کرد زبانم بند آمد، نمی‌دانستم از کجا شروع کنم، احساس می‌کردم شجاع‌ترین انسان تاریخ مقابلم ایستاده! اما خدا رو شکر تواضعش مرا کمک کرد تا راحت تکلم کنم.
بعد از سلام و علیک به حاج قاسم گفتم: چند تن از دوستان ما در صنایع موشکی طرحی دارند برای بالا بردن ضریب نقطه‌زنی موشک‌ها و راکت‌هایی که در سوریه استفاده می‌کنید. اگر این طرح اجرا بشود دیگر خطایی در موشک‌ها و راکت‌ها پیدا نمی‌شود، چهره حاجی از خوشحالی باز و بشاش شد. فکر نمی‌کردم اینقدر خوشحال شود.

دستم را گرفت و گفت: اتفاقاً من چندین مرتبه این طرح را به ارتش عراق و سوریه گفته‌ام. حساسیت موشک‌ها باید بالا رود تا خدای ناکرده به مردم عادی آسیبی نرسد. دستش را داخل جیبش کرد و شماره‌ای به من داد تا هماهنگی‌های لازم اجرایی شود.

درحال خداحافظی بودیم که حاج قاسم دوباره به من گفت: اگر وقفه‌ای در این کار از ما دیدید حتماً به دفتر سپاه قدس بیایید و گوشزد کنید تا کار پیش برود. من هم از خدا خواسته گفتم: چشم حتما. الحمدالله کار پیگیری شد و به نتایج خوبی در سوریه و عراق رسید …

🌹امیرالمومنین(ع) در قسمتی از نامه‌اش به مالک می‌فرماید:

وَإِنَّ أَفْضَلَ قُرَّهِ عَیْنِ الْوُلاَهِ اسْتِقَامَهُ الْعَدْلِ فِی الْبِلاَدِ، وَظُهُورُ مَوَدَّهِ الرَّعِیَّهِ؛ وإِنَّهُ لاَ تَظْهَرُ مَوَدَّتُهُمْ إِلاَّ بِسَلاَمَهِ صُدُورِهِمْ
و باید که بهترین مایه شادمانی والیان، بر پای داشتن عدالت در بلاد باشد و پدید آمدن دوستی در میان افراد رعیت. و این دوستی پدید نیاید، مگر به سلامت دل‌هایشان.

✍️ مصاحبه از صدا و سیما

📚 برگی از کتاب «#مالک_زمان»
کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

جان‌فدا
#جانفدا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.