📌‍ حاج قاسم نماد شهادت است/ جان‌فدا بودن باعث می‌شود که خداوند به آن فرد برکت و علو و مقامی بدهد

📌‍ حاج قاسم نماد شهادت است/ جان‌فدا بودن باعث می‌شود که خداوند به آن فرد برکت و علو و مقامی بدهد

🔺سید مهدی ناظمی، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی:

🔸یکی از ویژگی‌های متمایز کسی که ادعای سربازی وطن دارد این است که تا آخرین مرحله این راه که قربانی شدن در راه وطن است را طی کند. البته همه کسانی که به مقام شهادت می‌رسد این ویژگی را دارد اما در میان شهدا هم برخی افراد هستند که آنقدر ویژه و متمایز هستند که نماد شهادت هستند.

🔸سبک زندگی حاج قاسم به شکلی بود که تمام زندگی خودش را وقف کرده بود. همه زندگی او وقف شده بود برای حفظ به قول خودشان این حرمِ جمهوری اسلامی و به همین خاطر تلاش کرد که مرزهای جمهوری اسلامی را هم گسترش بدهد منتها نه به این معنا که کسی یا کشوری را قربانی جمهوری اسلامی کند به این معنا که آن مرزها را با دفاع از صاحبان آن مرزها گسترش بدهند و از افرادی که در مرزهای محور مقاومت مورد تعرض قرار گرفته‌اند دفاع بشود و از قلب این محور مقاومت که جمهوری اسلامی باشد هم دفاع بشود.

🔸در این راه خیلی‌های دیگر هم زحمت کشیدند ولی نوع مشی ایشان به این شکل بود که همه احساس می‌کردند ایشان سرمایه‌ای را که اندوخته به راحتی در خدمت مسیری قرار می‌دهد که مردم حفظ بشوند.

🔸این برای مردم بودن شاید در زمان بودنشان سخت‌تر احساس می‌شد ولی الان که دیگر رفته‌اند به روشن‌ترین و بیّن‌ترین شکل ممکن این را بر همگان اثبات کردند و الگویش را هم به ما نشان دادند.

🔸این نکته شاید تفاوت و تمایز ایشان با خیلی‌ افراد دیگر باشد. در کشور خیلی‌ها زحمت می‌کشند اما کسی که در کاری همه‌چیزش را فنا و فدا بکند شاید به ندرت بتوان پیدا کرد و این جان‌فدا بودن باعث می‌شود که خداوند هم به آن فرد برکت و علو و مقامی بدهد که همه حسرت او را بخورند و آرزویشان باشد که به مقام او نزدیک بشوند.

جان‌فدا
#جانفدا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.