⭕️ تحلیل اوکراینی ها و آمریکایی ها از حضور شاهد در اوکراین…

⭕️ تحلیل اوکراینی ها و آمریکایی ها از حضور شاهد در اوکراین…

در پی احتمال اولین عملیات گسترده پهپاد های انتحاری ایران در اوکراین.

فرماندهان اوکراینی می گویند که روسیه در اولین استقرار گسترده سیستم تسلیحاتی خارجی از زمان آغاز جنگ، با پهپادهای انتحاری ایرانی به نیروهای اوکراینی آسیب جدی وارد کرده است.

سرهنگ رودیون کولاگین (Rodion Kulagin)، فرمانده توپخانه تیپ ۹۲ مکانیزه اوکراین گفت که طی هفته گذشته، پهپادهای شاهد ۱۳۶ با بال دلتا، که به رنگ های روسی رنگ آمیزی شده و به نام "ژرانیوم ۲" (ГЕРАНЬ ۲ / شمعدانی) تغییر نام داده شده است، بر فراز مواضع زرهی و توپخانه اوکراین در شمال شرقی منطقه خارکف ظاهر شدند.

سرهنگ رودیون کولاگین گفت: تنها در منطقه عملیاتی تیپ وی، پهپادهای ایرانی – که معمولاً دو به دو پرواز می کنند و سپس به اهداف خود می کوبند – دو هویتزر خودکششی ۱۵۲ میلی متری، دو هویتزر خودکششی ۱۲۲ میلی متری و همچنین دو نیروی پیاده زرهی BTR را منهدم کرده اند.

سرهنگ کولاگین گفت که روسیه قبل از استفاده گسترده کنونی از شاهد، یک پرواز انهدامی آزمایشی در ماه گذشته انجام داد و یک هویتزر ۱۵۵ میلی‌متری M777 کششی آمریکایی را با این پهپاد مورد اصابت قرار داد. وی گفت: یک پهپاد ایرانی دیگر نیز دچار نقص فنی شد و کشف شد.

به نظر می رسد تا کنون پهپادهای ایرانی بیشتر در منطقه خارکف مستقر شده اند، جایی که تیپ ۹۲ و سایر نیروهای اوکراینی در ماه جاری یک حمله بزرگ را انجام دادند و حدود ۸۵۰۰ کیلومتر مربع از زمین های اشغال شده را پس گرفتند.

در مناطق دیگر، روس‌ها قدرت آتش توپخانه‌ای دارند و با آن میدان نبرد را مدیریت می‌کنند. ولی در اینجا، آنها دیگر آن مزیت توپخانه را ندارند، و بنابراین آنها شروع به توسل به این هواپیماهای بدون سرنشین کرده اند.»

کارشناسان مستقلی که عکس‌های لاشه هواپیمای بدون سرنشین اخیر از منطقه خارکف را بررسی کردند، می‌گویند که به نظر می‌رسد شاهد ۱۳۶، آخرین تکامل طراحی بال دلتا تهران باشد.

این مشاور استراتژیک، گفت که شاهد ۱۳۶ می تواند یک وزنه تعادل قوی در مقابل سیستم های تسلیحاتی پیشرفته مانند پرتابگرهای موشک هیمارس که ایالات متحده در اختیار دارد، باشند و به روسیه برتری مناسبی در برابر اوکراین ارائه دهند.

🔹 لینک خبر:
https://www.wsj.com/articles/russias-use-of-iranian-kamikaze-drones-creates-new-dangers-for-ukrainian-troops-11663415140?reflink=desktopwebshare_permalink

⭕️ برای مطالعه مطالب مرتبط و کامل تر، هشتگ #صادرات_پهپاد را در گروه جستجو فرمایید.

#صادرات_پهپاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.