💢 ابومهدی المهندس چگونه از عراق تهدیدی برای اسرائیل ساخت؟

💢 ابومهدی المهندس چگونه از عراق تهدیدی برای اسرائیل ساخت؟

✍ حسن لافی، نویسنده فلسطینی و کارشناس مسائل صهیونیستی در یادداشتی که در وب سایت شبکه المیادین منتشر کرده، ابومهدی المهندس را از زاویه دید صهیونیست‌ها مورد بررسی قرار داده است. بخش‌هایی از این گزارش را می‌خوانید:

🔻 با وجود تمرکز صهیونیست‌ها بر شهادت سپهبد سلیمانی، ترور ابومهدی المهندس نیز از چشم رسانه‌های عبری دور نماند. به نحوی که این رسانه‌ها وی را شخصیتی “بسیار با اهمیت” توصیف می‌کنند.

🔻 برآوردهای نظامی و امنیتی اسرائیل در چهار سال گذشته، عراق را به عنوان یکی از تهدیدهای جدی ضد اسرائیل معرفی می‌کند. به ویژه اینکه گروه‌هایی از محور مقاومت توانسته‌اند نفوذ خود را تقویت بخشند.

🔻 اهتمام اسرائیل به شخصیت ابومهدی از آنجا نشات می‌گیرد که از دید آنها او نقشی مرکزی را در پرونده‌هایی ایفا کرد که به بروز تغییرات عمیق در عراق منجر شد. تغییراتی که این کشور را تبدیل به تهدیدی برای اسرائیل کرد. مهم‌ترین اقدامات او از این قرار است:

۱️⃣ ابومهدی المهندس به عنوان یکی از موسسان کتائب حزب الله عراق، نقش مهمی را در مبارزه با آمریکایی‌ها ایفا کرد. از نظر آنان خروج آمریکا از عراق می‌تواند تهدیدها علیه اسرائیل را شدت ببخشد.

۲️⃣ ابومهدی المهندس همچنین از شخصیت‌های پیشرو در مبارزه با داعش و به شکست کشاندن حکومت داعش در عراق بود. حال آنکه اسرائیل معتقد بود که این رژیم به واسطه مشغول شدن محور مقاومت به درگیری فرسایشی با داعش، در امان خواهد بود.

۳️⃣ افزایش نفوذ گروه‌های مقاومت در غرب عراق از جمله مسائل دیگری بود که شهید المهندس در آن نقش داشت؛ مساله ای که از دو جهت برای اسرائیلی ها خطرناک است؛

➕ اولا مقاومت توانست بر مناطق مرزی بین سوریه و عراق در گذرگاه قائم و البوکمال کنترل پیدا کند و بار دیگر پروژه ارتباط زمینی را از سر بگیرد که در نهایت به تقویت حزب الله لبنان و محور مقاومت در سوریه می‌انجامد.

➕ دوما مقاومت به انتشار موشک‌های بالستیک در غرب عراق مبادرت ورزید. مساله ای که باتوجه به دسترسی به مناطق وسیع در غرب عراق و شرق سوریه شرایط دشواری را برای نیروی هوایی اسرائیل به منظور پوشش این منطقه در صورت بروز جنگ ایجاد می‌کند.

🔹 هدف از ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بازطراحی نقشه منطقه در راستای سیاست‌های آمریکا بود. به ویژه عراق که آمریکا تلاش دارد آن را در محور صهیو ـ آمریکایی قرار دهد.

🔹 بنا بر آنچه گفته شد، محور مقاومت در پاسخ انتقام‌جویانه به ترور فرماندهان، بر روی تکمیل پروژه استراتژیک ابومهدی المهندس تمرکز دارد که هدف آن اخراج آمریکایی‌ها از عراق و تثبیت این کشور به عنوان بخشی از محور مقاومت است.

🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.