⭕️ «حاج‌قاسم» چه کتاب‌هایی می‌خواند؟

⭕️ «حاج‌قاسم» چه کتاب‌هایی می‌خواند؟

♨️ شهید قاسم سلیمانی اگرچه یک شخصیت نظامی بود، اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فردی‌اش مأنوس بودن با کتاب است. تصاویر زیاد و متعددی از این شهید والامقام در حال مطالعه کتاب منتشر شده است.

🔻 اخیراً کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» که زندگینامه خودنوشت این شهید است منتشر شده است. در مقدمه اثر زینب سلیمانی نکاتی را درباره کتاب نوشته است و از قضا چندمورد از مدل کتابخوانی این سردار شهید را هم آورده است.

🔴 او در مقدمه می‌نویسد: «ساعت‌های کاری و فشردگی مسولیت‌هایش، بیشتر اوقات وقتی برای امور شخصی‌اش باقی نمی‌گذاشت؛ اما یک چیز در این میان استثنا بود: مطالعه کردن و نوشتن. حاج قاسم، هم خودش و هم ما بچه‌هایش را موظف به خواندن می‌دانست. دایره کتاب‌های انتخابی‌اش هم وسیع بود: از شعر فارسی و رمان خارجی تا کتاب‌های تاریخی و سیاسی، و از خاطره‌ها تا شرح حال‌ها تا کتاب‌های نظامی»

💢 زینب سلیمانی در ادامه به مدل کتاب‌خوانی سردار شهید هم اشاره می‌کند: «کتاب را با دقت می‌خواند. بر ابتدا و انتهای کتاب یادداشت می‌نوشت. گاهی حتی یادداشت‌های مفصل‌ترش را در دفتر جداگانه‌ای ثبت می‌کرد. بسیاری کتاب‌ها را با ماژیک رنگی نشانه‌گذاری می‌کرد و خط می‌کشید.»

@iran_onlin_ir  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.