‍ آرزویی که حاج قاسم برای تحقق آن خون داد

‍ آرزویی که حاج قاسم برای تحقق آن خون داد

🔸حاج قاسم قول داده بود راه کربلا را باز کند و برای تحقق آن حاضر است خون خود را بدهد.

🔸اربعین سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اوج درگیری‌های داعش در شهر‌های عراق که بسیاری از مردم این کشور را آواره کرده و شمار زیادی را مورد حمله قرار داده بود و در ادامه تهاجم خود توانستند با حمله به سامرا و چندین شهر دیگر موصل را به اشغال خود درآورند. نیرو‌های داعش به دنبال حمله به دیگر شهر‌ها به ویژه تسلط بر بغداد و کربلا بودند.

🔸در این میان یک فرمانده ایرانی میدان‌های نبرد منطقه معادلات فتوحات داعش را بهم ریخت، پس از حضور حاج قاسم در عراق و با کمک فرمانده مقاومت، ابومهدی نیرو‌های مردمی برای مقابله تجهیز و ساماندهی شدند و از این رو حشدالشعبی در عراق و دفاع الوطنی در سوریه شکل گرفت. نیرو‌های مقاومت توانستند با طرح عملیات‌های منظم طی چند سال مناطق تحت سیطره داعش را از لوث وجود تروریست‌های تکفیری پاک کنند و فصل نویی را در تاریخ مقاومت رقم بزنند که پرچمداران آن فرماندهان بزرگی، چون حاج قاسم و ابومهدی بودند.

🔸سردار سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود در زمان دفاع مقدس قول داده بود راه کربلا را باز کند به این وعده عمل کرد. او گفته بود: «امروز خدا شما را مامور نجات اسلام کرده، همه از این امتحان سرافراز بیرون بیاییم که تا الان به لطف خدا سرافراز بودیم. ما باید خودمان را آماده کنیم و بسازیم تا آبروی اسلام و مسلمین را حفط کنیم و برای امام و مردمی که چشم انتظار هستند و در طول جنگ قول دادیم تا آنان را به کربلا ببریم، آرزویشان را تحقق بخشیم، ما واقعا می‌خواهیم مردم را ببریم کربلا، این یک شعار نیست ولو با خون این را عملی کنیم.»/ دفاع پرس.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.